- Саопштење МДУЛС са информацијама о јединственом контакт центру за пријављивање неправилности у време пандемије корона вируса
- Информација о регистровању возила и добијању саобраћајних дозвола у време ванредног стања
- Информација за пољопривреднике како да дођу до радних дозвола које им омогућавају кретање у време након 17h и пре 5h
- Информација о томе како је електронским путем могуће уписати дете у вртић
- Информација о томе како је могуће користити електронске услуге на порталу еУправа Канцеларије за ИТ и електронску управу
Саопштење МДУЛС са информацијама о јединственом контакт центру за пријављивање неправилности у време пандемије корона вируса
Како би се спречиле нерегуларности на тржишту у време пандемије COVID-19 грађани и привреда од данас могу да пријаве незаконито подизање цена животних намирница, лекова, медицинских средстава и заштитне опреме јединственом Контакт центру за републичке инспекције. Запослени у Контакт центру ће пријаву примити на број 011/6350-322 или путем сајта www.inspektor.gov.rs и, уз оцену, проследити надлежној републичкој инспекцији.
Контакт центар покренула је Влада Републике Србије, у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, Јединицом за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор, Канцеларијом за ИТ и еУправу и НАЛЕД-ом и, а уз подршку Европске банке за обнову и развој, која у оквиру двогодишњег пројекта подржава реформу инспекција у Србији. ЕБРД је у жељи да помогне ублажавању негативних последица пандемије на раст сиве економије омогућила да Контакт центар буде успостављен за само пет дана.
„Ванредно стање проузроковано пандемијом вируса COVID 19 убрзало је почетак рада Контакт центра, јер и у овој ситуацији могу се наћи појединци који желе да се окористе од ситуације. Наша је намера да кроз рад Контакт центра заштитимо грађане и привреднике од несавесног понашања. Захваљујем партнерима из ЕБРД, Канцеларије за ИТ и НАЛЕД-u на спремности да преусмере део активности на решавање здравствених и економских последица ширења вируса. По окончању пандемије, Контакт центар заједно са еИнспектором биће централна тачка модернизованог система инспекцијског надзора, омогућиће већу ефикасност инспекција и ојачати поверење у инспекцијски систем, јавну управу и владавину права”, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић.
„Европска банка за обнову и развој годинама уназад помаже унапређењу рада инспекција и данас оне раде далеко боље и модерније него што је то раније било када су били перцепирани као оптерећење привредном развоју, а не подршка. Поносни смо што Србији и у ванредном стању можемо да помогнемо на овај начин - и да смо раније него што је планирано успели да покренемо Контакт центар на који ће грађани моћи да пријаве неке неправилности“, изјавила је директорка Европске банке за обнову и развој за Западни Балкан Жужана Харгитаи.
„Нови Контакт центар обезбедиће уштеде у времену које ће бити виљиве одмах. Свака пријава биће евидентирана у CRM систему, након чега се електронски, са степеном хитности, шаље надлежној инспекцијској служби и евидентира у информационом систему еИнспектор. Раније су се представке слале поштом, што је захтевало доста времена док не дођу до одговарајуће инспекције. Циљ је да се успоставе рокови и норме те да се правовременим и одговорним поступањем инспекција подигне ефикасност и транспарентност инспекцијских служби“, истакао је доц. др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.
Због забране кретања, оператери ће на располагању бити од 9 до 16 часова, а ван радног времена могуће је оставити пријаву као говорну поруку. Током целог дана, могуће је подносити пријаве и онлине, преко једноставне контакт форме на сајту www.inspektor.gov.rs, што је уједно најефикаснији начин да се што пре добије одговор. Пријаве могу да се поднесу и анонимно, а они који оставе контакт податке добиће у року од 72 сата повратну информацију којој републичкој инспекцији је прослеђена. Републичке инспекције имају законски рок да обавесте подносиоца о току поступка.
“Грађани сваке недеље упуте око 1.600 пријава инспекцијама и сада им је пријављивање олакшано, јер не морају да знају у чијој надлежности је проблем који имају. Успостављање Контакт центра једна је од кључних мера Националног програма за сузбијање сиве економије. Свако ко уочи пословање у сивој зони, нарушавање права потрошача или радника или сумња у безбедност производа или услуга, на једном месту може да поднесе пријаву било којој од 44 републичке инспекције“, каже Јелена Бојовић, директорка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у.
Путем Контакт центра могуће је поднети и притужбу на поступање службених лица републичких инспекција. Оно што грађани и привреда неће моћи да пријављују су проблеми из надлежности покрајинских и локалних инспекција (као што су: комунални послови, комунални ред, саобраћај, бука, ванпијачна продаја, изградња објеката у надлежности општине/града и др.). У тим ситуацијама оператери ће их упутити на надлежну покрајинску или локалну инспекцију.
За додатне информације на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели..
Информација о регистровању возила и добијању саобраћајних дозвола у време ванредног стања
Власници аутомобила којима истиче регистрација, продужења могу да обаве искључиво у овлашћеним сервисима у којима се обављају технички прегледи. Уколико грађани морају да изваде и нова документа, потребно је да се обрате МУП-у електронским путем и то Управи за управне послове на адресу: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. од које ће да добију даље инструкције како да дођу до потребних докумената.
Информација за пољопривреднике како да дођу до радних дозвола које им омогућавају кретање у време након 17h и пре 5h
Како су пољопривредни радови у јеку, за оне којима радни дан почиње пре 5 часова потребне су радне дозволе. До њих пољопривредници могу да дођу тако што ће да поднесу захтев за одобрење кретања Управи за заштиту биља путем електронског захтева који је доступан на интернет адреси: http://agromere.registar-uzb.rs/ односно на одговарајући број телефона са списка који се налази на следећој адреси: https://www.uzb.minpolj.gov.rs/, а према одсеку односно округу за који се тражи дозвола за кретање.
У наведеној пријави потребно је навести име и презиме лица, број личне карте и адресу са које ће се кретати у периоду од 17:00 до 05:00 часова, број пољопривредног газдинства (БПГ), локацију где ће се спроводити агротехничке мере, као и време и дан када ће бити спроведене мере. Дозвола кретања ће важити само за наведени дан у периоду од 17:00 до 05:00 часова.
У случају обављања неопходних послова из области сточарства током периода забране кретања (17:00-05:00 часова), сваки пољопривредни произвођач је дужан да поднесе захтев за одобрење кретања Сектору за пољопривредну инспекцију.
Интернет адреса за подношење електронског захтева за одобрење кретања за пољопривредне произвођаче из области сточарства је: http://stocarstvo.registar-uzb.rs/
Информација о томе како је електронским путем могуће уписати дете у вртић
Пријавите ваше дете за вртић без одласка на шалтер помоћу електронске услуге еВртић
Иако је услед проглашења ванредног стања због избијања епидемије вируса COVID 19 обустављен рад предшколских установа у Србији, Влада Републике Србије је посредством свог интернет портала еУправа и услуге еВртић омогућила грађанима електронски упис деце у предшколске установе.
Услуга еВртић омогућава електронску пријаву за упис деце у предшколске установе. Уместо одласка на шалтере, пријаву можете обавити из свог дома на порталу еУправа (https://euprava.gov.rs/vrtic) , где можете да пронађете све потребне информације о упису деце у предшколске установе.
Електронско подношење пријаве вршите попуњавањем електронског обрасца на порталу еУправа (https://euprava.gov.rs/vrtic) , при чему прилагање извода из матичне књиге рођених, уверења о пребивалишту и уверења о запослењу није потребно, јер службеници по службеној дужности прибављају неопходне податке.
Градови и општине ову услугу активирају у периоду када је на њиховој територији актуелан упис у предшколске установе . На овој адреси https://euprava.gov.rs/%C5%BEivotna-oblast/16/%C5%BEivotna-situacija/32 можете проверити да ли Ваш град/општина у овом тренутку нуди ову електронску услугу како бисте поднели пријаву.
Да бисте користили ову електронску услугу неопходно је да на порталу еУправа креирате свој кориснички налог. Све потребне информације о томе можете да пронађете на https://registracija.eid.gov.rs/kreiranje-naloga
Информација о томе како је могуће користити електронске услуге на порталу еУправа Канцеларије за ИТ и електронску управу
Постаните корисник електронских услуга на порталу еУправа Владе РепубликеСрбије
Грађани Србије су у могућности да на порталу еУправа користе велики број електронских услуга и тако бројне административне послове обаве од куће, што је од посебног значаја у периоду док траје ванредно стање проглашено због епидемје вируса COVID-19. Електронске услуге можете да користите од куће са свог рачунара или са мобилног уређаја и тако смањите опасност од заразе.
Електронске услуге су део укупних напора Владе Републике Србије да реформише и унапреди рад јавне управе како би се грађанима и привреди пружиле квалитетне услуге уз уштеду времена и новца. У условима епидемије вируса COVID-19 електронске услуге су се показале додатно корисним, јер због тога што грађанима омогућавају обављање бројних административних послова од куће, смањују опасност од заразе.
Како бисте могли да користите електронске услуге неоподно је да на порталу еУправа креирате своју електронску идентификацију (свој кориснички налог). Можете да користите 3 облика електронске идентифиације који ће вам омогућити приступ одређеном броју електронских услуга:
1. Креирање налога корисничким именом и лозинком
Ово је најједноставнији начин за креирање корисничког налога и представља идентификацију основног нивоа поузданости који Вам дозвољава приступ одређеном броју услуга.
Детаљна упутства како се кориснички налог креира на овај начин можете пронаћи на порталу еУправа.
2. Креирање налога помоћу квалификованог електронског сертификата
Грађани који поседују квалификовани електронски сертификат (електронски потпис) могу да свој кориснички налог на порталу еУправа креирају и уз помоћ овог сертификата. Кориснички налог креиран на овај начин представља идентификацију високог нивоа поузданости, што Вам омогућава приступ свим услугама еУправе.
Детаљна упутства како се кориснички налог креира на овај начин можете пронаћи на порталу еУправа.
3. Пријављивање помоћу двфакторске аутентикације
Пријава двофакторском аутентикацијом представља средњи ниво поузданости за који корисник може сам себи да генерише параметре путем мобилног или таблет уређаја, тренутно само уколико поседује квалификовани електронски сертификат. Корисницима који се пријављују на овај начин доступно је 98% услуга на порталу еУправа.
Детаљна упутства како можете да користите двофакторску аутетикацију можете да пронађете на порталу еУправа.